Baby Hello Kitty

♥ På en strand, vid en fjord .....

Tjingeling i sommarvärmen alla mina söta läsare & vänner :love:
Hoppas att ni har haft en härlig dag i solskenet !!
Här har det varit underbart härligt :love:
På fm tog jag mig en promenad in till centrum.
Fick byta shortsen jag köpte till Älsklingen igår,
expediten i affären var så go´och hjälpsam :)
~ ~ ~ ~ ~ ~
Härlig utsikt på väg in till centrum
Ett av alla vackra hus häromkring
En Söt liten kalv såg jag på väg in till centrum
Ett par till små kalvar
♥ Inte långt kvar nu
Ännu ett fint hus
Snart framme i centrum
Ett stort torg mitt i centrum
♥ Massor av blommor & ljus på en trapppa till rådhuset
Det flaggas på halv stång efter det som hände i Oslo
En av gågatorna inne i centrum
~ ~ ~ ~ ~ ~
Var in på " Vinmonopolet" ( systemet) en sväng idag , och det var otroligt
dyrt därinne. En box vin, som i Sverige kostar ca 179 kr kostade här 366 NOK.
Även vodka, och annan sprit var jättedyrt om man jämför mot vad det kostar hemma.
Köpte bara en flaska vitt vin och två små burkar med Captain Morgan.
Burkarna med Captain Morgan kostade 29 NOK /st, men kunde inte låta bli
att köpa en varsin till mig och Älsklingen. Får ju hoppas att de smakar gott :)
~ ~ ~ ~ ~ ~
~ ~ ~ ~ ~ ~
Annars shoppade jag inte så mkt i centrum idag . Var in på en affär
som heter " Lise´s Hjerte" , en underbar liten butik med  massor av änglar,
doftljus, skyltar m.m. Köpte två små änglar där, som jag ska ge bort :love:
Köpte ett pkt cigg idag , ett pkt PRINCE ...och jag höll på att sätta i halsen
när jag sen såg vad jag fick betala för det .......85 NOK.
Nästan dubbelt så dyrt som i Sverige !!!
~ ~ ~ ~ ~ ~
När jag varit i centrum i ca 2 timmar promenerade jag tbx "hem" igen.
Bytte om, och gick ner på stranden och la mig i ca 2 timmar :love:
~ ~ ~ ~ ~ ~
~ ~ ~ ~ ~ ~
Det var jättemkt folk nere på stranden idag, massor av vuxna & barn
som badade. Jag låg där på min handduk och lyssnade på vågornas
skalp en stund , sen stoppade jag hörlurarna i
öronen och låg och lyssnade på musik. Underbart och såååå härligt :love:
~ ~ ~ ~ ~ ~
Älsklingen jobbar över även idag , men han trodde att det blir till
kl 6 ikväll bara. När han har slutat ska vi ta oss en liten sväng in
till centrum i kväll igen :)
~ ~ ~ ~ ~ ~
Ha en fortsatt mysdig fredagskväll allihopa.
Var rädda om varandra och ha det BÄST :love:
♥ Massor av kärlek till er alla ♥
Lisa

Hej igen hjärtat.. Så mysigt ni verkar ha de. Ja de är dyrt men väldigt vackert här. Vilken fin strand du har i närheten. Vi bor på ett berg vi,hahaa. Ha de fortsatt bäst...

2011-07-29 @ 20:03:11
  URL: http://frelugan.blogspot.com
 Namn    Kom ihåg mig?


 E-postadress (publiceras ej)


 URL/Bloggadress


 Kommentar