Baby Hello Kitty

♥ Året som har gått

Jag sitter här och tänker på året som har gått,
och det hände en hel del under 2010.
2010 har verkligen varit förändringarnas år för mig.
Ett otroligt händelserikt år. Både på gott och ont.
Jag trodde jag visste vad jag ville.
Jag trodde jag visste att jag var exakt där jag ville vara.
 Vad händer när man börjar tvivla på saker som tidigare varit så självklara?
Vad händer när man börjar tveka?
Det har hänt så otroligt mycket i år och det känns inte riktigt som om jag 
kan sammanfatta det här året på ett rättvist sätt.
Orden räcker inte till......

Året började med oro, ovisshet och tveksamhet. Jobbiga beslut.
Sedan följde en lång väntan, som för en stund inte tycktes ha något slut. 
Som om allt gick i slowmotion. Sedan gick allt så fort.
Kanske för fort... och tveksamheten fanns kvar.
Mitt hjärta krossades av en kärlek till en person,
som jag nu förstått bara lekte med mina känslor.
En person som bara tänkte på sig själv,
och jag stod kvar …ensam och med krossat hjärta.
Men ändå så går livet vidare, och på ngt sätt så klarade jag av det.
Under sommaren var livet lite lättare, sol och värme och underbara dagar.
Tog en dag i taget , och i mitten av sommaren blev jag Mormor
till det underbaraste lille änglabarnet som finns.
Svårt att beskriva den känslan att bli mormor,
men det var en av de lyckligaste stunderna i mitt liv :)♥
I augusti träffade jag en man , och den mannen är nu en del av mitt liv.
 Jag är lycklig att jag träffade honom
och mina känslor för honom går inte att beskriva i ord.
Vi bor nu tsm , och allt gick väldigt fort.
Men varför ska man vänta, vi älskar varandra och vill leva tsm.
Och dessutom så lever man ju inte för alltid,
så man ska inte vänta för länge, när man tycker att det känns rätt.
Man måste våga ta chanser här i livet.
Nu i December somnade en god vän in ,
och det  kändes förstås jobbigt och hemsk, och mkt orättvist.
Julen 2010 var jobbig, mkt tankar och saknad.
God Julmat och försök till att få en någorlunda mysig julstämmning,
och tsm med nära och kära så blev det en mysig och fin jul trots allt.

 Jag är så otroligt glad och tacksam att jag har mina underbara barn
och deras respektive , mitt underbara banbarn, min älskling,
och mina vänner…speciellt en vän, Bella …
som verkligen har ett hjärta av guld ♥
Är väldigt glad att hon är min vän, och att vi funnit varandra
Jag är lycklig för alla dem finns i mitt liv.
 Vet ärligt talat inte vad jag skulle göra utan dem.
Dem betyder otroligt mkt för mig !!!
Dem är ljusen i mitt mörker ♥

En av mina brister är att jag tänker för mkt,
och drömmer mkt om hur jag skulle vilja att allt ska vara.
Jag har inga problem med att blicka framåt och leva i nuet
men samtidigt har jag alltid en fot kvar i det förflutna.
Jag tänker helt enkelt  för mycket.
Jag är en tänkare och en drömmare,
men ändå vet jag ju vad som är verklighet.
Livet är inte alltid en dans på rosor,
och man kan inte alltid hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon.
Och om man behandlar andra människor , som man själv vill bli behandlad ,
så tror jag att man kan göra många i sin omgivning glada.
För visst är det så att om någon är snäll mot dig ,
så blir du glad och vill gärna vara snäll tbx ??!!
Så är det för mig iaf.
Jag tycker också att man aldrig ska döma andra människor
p.g.a något dem gjort eller hur dem ser ut.
Tycker att alla har rätt att få bevisa hur dem är, ge dem en chans.
Även att ge någon ett leende,
även om du inte känner personen i fråga och ett litet Hej.
Det kan betyda allt för just den personen !!

 
Var rädd om alla nära och kära och dem människor i ditt liv som betyder ngt för dig.
För allt varar inte för evigt tyvärr , allt kan ändras väldigt snabbt !! Allt tar slut ....
Om du är ledsen kommer du inte alltid att vara det.
Om du är arg kommer ilskan försvinna
Om du misslyckas kommer du att kunna ta nya tag.
Om någon har sårat dig kommer känslan att försvinna
Om du förlorar en kärlek kommer det en ny
Det finns ngt väldigt betryggande i att veta att vad
det än rör sig om , hur svårt det än känns,
så kommer det att gå över.
Allt kommer att ordna sig ....det varar inte för evigt !!

Jag är absolut inte perfekt , det är nog ingen egentligen.
Men det finns dem som tror att dem är det. 
Jag är inte perfekt men duger som jag är.
Ingen är perfekt, och alla gör fel då och då
Jag är inte bäst, jag kan inte allt , jag gör dumma saker ibland
men jag står för det jag gör och är stolt att jag är den jag är.
Jag är inte alltid glad , trots att jag för det mesta har ett leende på läpparna.
Men varför ska jag gå och vara grinig och sur,
livet är för kort för att gå runt och vara negativ jämt.
Försöker att vara possitiv och göra det bästa av livet.
Jag vill sprida lycka, glädje och kärlek ♥!!!
Jag tycker om att göra människor i min omgivning glada.

2010....Jag kommer aldrig att glömma det här året.
Det är en sak som är säker, Oförglömliga 2010.

Det kanske låter som ett ledsamt och en smula uppgivet
inlägg men det är det inte. Bara ett försök att sätta ord på känslor.
Jag är fortfarande positiv och jag vet att det kommer att ordna sig.
På något sätt. Det gör det alltid .... 
och nu ser jag fram emot vad 2011 har att erbjuda!

Jag hoppas att det blir ett år fyllt av skratt, glada händelser,
oförglömliga ögonblick, lycka och massor av kärlek ♥
Önskar ALLA ett riktigt GOTT NYTT ÅR !!!

 ** 2011 **
Nu köööör vi !!!

♥ Kramar & Kärlek till alla ♥

 Namn    Kom ihåg mig?


 E-postadress (publiceras ej)


 URL/Bloggadress


 Kommentar