Baby Hello Kitty

♥ Sånt är livet

Mina kära läsare & vänner  !!
Ny design, nya tag och förhoppningsvis är jag snart tbx nu.
Förlåt att jag har varit lite frånvarande i bloggen ett tag.
Som jag skrivit tidigare så är mitt liv upp & ner nu, jag känner mig inte
så pigg och jag känner mig ledsen & sårad innombords.
Känner mig lite dum att jag inte bloggat ngt på ett tag,
men jag är så tacksam och så glad för alla värmande,
fina och underbara kommentarer och mail som jag har fått av er,
mina kära läsare & vänner !
Tack för eran omtanke,och tack för att ni finns ,
det värmer i mitt hjärta och i min själ 
~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~
För tillfället är det mkt som snurrar i mitt liv, och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det !!
Därför har det inte blivit så mkt bloggande just nu, för min del.
Jag flyter runt, och försöker vara närvarande varje dag, men ändå är mina tankar på ett helt
annat håll. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att finnas för alla dem i mitt liv,
som betyder så mkt för mig.
Jag känner att jag inte räcker till & jag mår jag inte så bra innombords !!
Livet är inte alltid lätt, och man gör sina val här i livet. Man försöker att
alltid göra det bästa av allt, även om oddsen inte är dem bästa.
Vissa saker som händer i livet kan man inte påverka, även om man önskar att man kunde det.
I bland finns det saker som händer, som är så orättvist & så fel i ens ögon, man står mitt i allt
och kan inte göra ett skit åt det hela. Bara att acceptera, göra det bästa av situtionen och gå vidare.
Då känns allt så otroligt jobbigt och frustrerande , man vet inte hur eller vad man ska göra.
Men allt ordnar sig till slut, det gör det alltid. På ngt sätt ordnar det sig till slut !!
Just nu känns det som att jag står still och stampar på ett och samma ställe,
jag försöker komma vidare, men vet inte jälv hur jag ska göra !!
Det är jobbigt, och detta låter ju hur flummigt som helst . Ledsen för det !!!
~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~
I söndags  ringde min äldsta dotter till mig från Thailand, och hon hörde på en gång att
det är ngt som inte är helt ok. Men jag avledde det och sa som vanligt att det är ok.
Jag vill ju inte förstöra hennes semester. Snart är hon ju hemma igen, och då kan jag lätta
mitt hjärta för henne !!
Jag älskar mina barn, och mina barnbarn över allt annat på denna jord
och av hela mitt hjärta, men just nu orkar jag inte ens träffa dem.
Vad är det som händer  ??!!
Vill helst inte träffa någon just nu, jag lever i en bubbla och vill var där själv.
Orkar inte förklara, orkar inte berätta, orkar inte ha ett leende på läpparna och
låtsas att allt är bra !!! Det känns inte ok...därför drar jag mig undan istället !!!
Just nu mår jag dåligt, men jag ska försöka ta mig ur allt detta.
Vill ju inte ha det så här, vill ju vara glad och lycklig.
Fästmannen har dragit sig längre & längre bort ifrån mig, jag vet inte vad jag
har gjort för fel. När jag behöver honom som mest, så finns han inte här.
För ett par dagar sedan sa han något till mig som verkligen sårade mig.
Han har bett om förlåtelse, men ändå kan jag inte riktigt släppa det !!
Det var som en kniv i mitt hjärta, ingen har sagt ngt sådant till mig tidigare som
har sårat mig så mkt. Höra det från den som man älskar av hela sitt hjärta..... det gör ont.
Så förbannat ont. Det känns som att mitt hjärta gått itu !!!
Kanske ngt att fundera på ...är det så ??!! Jag är inte perfekt , det vet
jag men jag försöker verkligen att göra allt för dem som jag älskar.
Och jag gör absolut ingenting medvetet för att såra eller skada dem.
Tydligen blir det fel ibland, men vad gör man ... bara försöka finnas till för dem
som vill och för dem som behöver det !!!
Jag är som jag är, jag försöker göra allt för dem som jag älskar ändå blir fel ibland.
Jag har ingen som jag vill eller kan prata om detta med,
därför skriver jag av mig lite här på bloggen.
Bara för att få lätta lite på allt som finns inuti mig just nu.
~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~
I går kväll pratade jag & min älskling  igenom det som har hänt iaf,
så  nu känns det som att det är på rätt väg där igen iaf !!!
Det gör mig glad & Lycklig, för jag älskar honom verkligen. Det gör jag !!!
I bland går vi om varandra, vi säger saker till varandra som vi egentligen inte menar.
Men det känns skönt att vi kan prata om det till slut , och säga förlåt till varandra.
Glömma & förlåta och gå vidare !!!
~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~
I dag fick jag en helt underbar övverraskning med posten. När jag gick ut för att hämta posten
i min brevlåda låg det ett paket från Mystjejen där. Jag gick in och öppnade det , och jag blev
tårögd och så glad för alla gåvor som hon skickade till mig. Vilken underbar människa !!!
Jag har skrivit till henne på Facebook, även på hennes blogg för att tacka henne.
Men jag vill även skicka ett stort tack till henne här på min blogg
Jag säger det igen Annelie....Tusen tusen TACK  för de helt fantastiska
och underbara gåvorna.Det värmde i mitt hjärta, underbart fina gåvor   Me Love 
Du är en helt underbar person med ett hjärta av guld !!
Tack för att du är min vän , och tack för att du finns !!!
Love U my friend 
~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~

~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~
I dag har Jesper varit till sjukhuset igen , på en Cytostatica behandling.
Fille åkte med honom dit !! När dem var färdiga där kom dem hem hit , även Cissi,
hundarna och lille Dexter kom förbi en stund 
Karro, Dogge & Amadeus tittade oxå förbi en snabbis.
På måndag är det dax igen för Jesper att läggas in på sjukhuset, för en 5 dagars
Cytostatica behandling. Det gör så ont i mitt hjärta, och jag hoppas att allt kommer
att gå bra. Han har varit här hemma hos mig nu sen han kom hem sist från sjukhuset.
Vissa dagar är det bättre, vissa dagar är det sämre med honom.
Jag kommer ALLTID att finnas här för honom...ALLTID !!!! 
~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~
Detta blev ett väldigt flummigt och "jobbigt" inlägg känner jag nu ,
men ändå kommer jag att publisera det.
Jag är så trött, ledsen,frustrerad. känner mig otilllräcklig. Förlåt mig !!
Jag älskar mina barn & mina barnbarn och min fästman av hela mitt hjärta
och jag älskar mina underbart fina bloggvänner. Tack för att ni finns !!
Säger det än en gång.....
jag är så glad och tacksam för att ni finns.
Ni är ljuset i mitt mörker !!
I´ll be back  :)
Var rädda om er, och ta väl hand om er !!!
Massor av kärlek till er alla 
TrollMorsan, Mamma Till 8 Troll

Åh blir alldeles tårögd av ditt inlägg :/ önska så att jag kunde göra något för dig, lyssna på dig, stötta dig och krama dig! Du är en fantastisk person och jag tycker såå mycket om dig!! Åh önska jag kunde vara närmre!



Massor med styrka, kramar och kärlek till dig!



Ps. Super fin design :)

2012-02-07 @ 21:00:28
  URL: http://trollistrollmorsan.blogspot.com
Monika

Hej vännen, det tynger mig att läsa om allt du/ni går igenom...Man KAN inte vara överallt, hjälpa alla och bära allas problem...inte är det konstigt att du mår dåligt och inte orkar med...Försök prioritera, tänka på dig själv lite också, kanske det funkar om du får vara själv och tänka och "landa" i allt som händer...Jag önskar er all lycka till med allt som händer - i första hand till sonen som är sjuk och till dig och kärleken.

kram Monika

2012-02-08 @ 09:14:39
  URL: http://www.monkansblogg.blogspot.com
maria

men ååååå vad ledsen jag blir av att du inte mår bra...

du verkar ha det så jobbigt nu vännen och så mycket ledsamt runt dig...



jag tänker på dig och jag finns här för dig om du vill maila eller ha någon som lyssnar <3<3<3



massor av kärlek och en massa styrkekramar till dig <3

2012-02-08 @ 20:47:14
  URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Susanne

Fint det blev härinne!



Kram

Susanne

2012-02-09 @ 09:07:20
  URL: http://kandy.se
☆ Fru Eriksson

Kramar om ♥.........

2012-02-09 @ 13:26:40
  URL: http://frunsblogg.blogspot.com/
Jannis

Jävlar vad fin blogg, kommentera gärna tillbaka till min blogg <3

2012-02-09 @ 17:26:28
  URL: http://jannishh.blogg.se/
Cilla

Ibland kan det känna skönt att få skriva av sig. Det var ju bra att ni fick pratat ut igår =)

SvTack!

Kram och ha en fin lördag

2012-02-11 @ 12:52:07
  URL: http://cillapillas.blogg.se/index.html
L I V E T S O M C A R O L I N A

superfin blogg du har!

Lust o följa varandra via bloglovin? :)

2012-02-12 @ 12:48:43
  URL: http://livetsomcarolina.blogg.se/
Izabelle

Mysig blogg och fin design!

2012-02-12 @ 19:39:25
  URL: http://izabellelindberg.blogspot.com
Lisbom

Vad roligt att du är med och tävlar!

Kram!

2012-02-12 @ 20:16:34
  URL: http://lisbom.blogg.se/
amandagustafsson

har frågestund på bloggen just nu, så skulle vara jätte tacksam och du ställde några eller hur många frågor som helst om vad som helst! :)

förlåt om du inte vill ha sånna här kommentarer /:



btw, jätte fin blogg!

2012-02-12 @ 22:18:30
  URL: http://amandagustafssonn.blogg.se/
emma

sv. tack vad söt du är :)

2012-02-14 @ 08:45:43
  URL: http://emzaans.blogg.se/
Mystjejen

Så fint du har fått det härinne

Blev så ledsen när jag fick läsa detta inlägg sänder massor av ljus, kraft & kärlek till dig / Er.

Tänker på dig varje dag



styrekramar <3<3<3



Ps det var bara en liten gåva men du gjorde mig glad att du tyckte om den

2012-02-14 @ 09:37:22
  URL: http://blogg.mystjejen.se
 Namn    Kom ihåg mig?


 E-postadress (publiceras ej)


 URL/Bloggadress


 Kommentar