Baby Hello Kitty

♥ Mimmi haltar runt

Halloj alla mina kära läsare & vänner :love:
~ ~ ~ ~ ~ ~
~ ~ ~ ~ ~ ~
Måndag igen , och ännu en ny vecka har tagit sin början !!
Jag hoppas att ni allihopa har haft en härlig & mysig helg :)
Här har vi haft det fint. I fredags var jag, Älsklingen & Mats på en
roadtrip till Karlstad. Köpte nytt altantak, och innan vi åkte hemåt
igen blev det förstås ett besök på Donken !!!
När vi kom hem och hade lastat av, lämnat tbx släpet och skjutsat hem Mats,
så började Älskling med att byta ut altantaket.
Fille kom hit efter en stund och hjälpte till !!
Jag & Cissi tog oss en varsin stol och satte oss ute på gräsmattan,
och kollade på när dem jobbade :)
~ ~ ~ ~ ~ ~
~ ~ ~ ~ ~ ~
~ ~ ~ ~ ~ ~
~ ~ ~ ~ ~ ~
Karro kom oxå förbi en stund med Dogge och kollade på när
Fille & Älsklingen jobbade !!!
~ ~ ~ ~ ~ ~
~ ~ ~ ~ ~ ~
När taket var färdiglagt, efter ca 2,5 timme gjorde vi iordning mat.
För då kurrade det lite i allas magar. Älsklingen gjorde sin egen köttfärsås,
och den åt vi förstås med spagetti !!
När alla var mätta och belåtna blev det lite kortspelande en stund,
och fortsättningen av kvällen var oxå lugn och mysig !!
~ ~ ~ ~ ~ ~
I lördagsmorse vaknade jag upp med en fruktasvärd värk i höger ben.
En strålade värk i hela benet, och eftersom jag inte gjort ngt speciellt så
visste jag ju inte alls vad det berodde på :(
Jag har en väldigt hög smärtgräns, men detta gjorde så ont så jag grina.
Kunde inte stödja ordentligt på benet under hela dagen.
Knaprade i mig värktabletter, men det hjälpte inte.
Mia, Petri & Nova kom förbi på en fika på dagen, och även Mats, Marina
och Amanda kom förbi. Jag satt uppe och försökte att vara trevlig och
hålla god min , trots smärtan.
När dem hade gått lade jag mig på soffan en stund och vilade.
Bella kom förbi på en snabb kaffe på em !!
På kvällen kom Cissi & Fille och vi spelade lite kort, även söta Bella kom
förbi senare på kvällen igen. Hon ville så gärna att vi skulle gå ut, så
jag kämpade mig ner på stan tsm med henne och Cissi.
Men kände att jag inte orkade med att vara ute, så jag gick hemåt igen.
Kändes dumt att lämna min söta vän där, men jag orkade verkligen inte.
Jag trodde inte ens att jag skulle kunna ta mig hem igen, hade så ont
men kom hem till slut iaf. Gick och lade mig på en gång !!
~ ~ ~ ~ ~ ~
Söndagen tillbringade jag i soffan och kollade på film nästan hela dagen.
Älsklingen gick ner till Kina och köpte hem mat till oss på kvällen.
Mats kom förbi en stund och hälsade på oxå.
I natt sov jag ca 2 timmar sammanlagt, hade så ont och kunde inte sova.
Frös & svettades omvartannat. Vid 8 tiden i morse ringde jag till Vårdcentralen
och fick en tid vid 10. Jag tog mig en promenad dit upp, för Älsklingen skulle
åka till Karlstad med sin bror & Mats nu på morgonen. Så han hann
inte skjutsa mig. När jag kom fram till Vårdcentralen var jag helt slut.
Fick komma in till en läkare som undersökte mig.
Han trodde inte att det var någon blodpropp, men eftersom jag har så ont
och knät var svullet och varmt. Så tog han ut ledvätska ur knät och gav
mig en kortisonspruta. Efter det fick jag gå till Lab och lämna blodprov.
Sen blev det en lång och jobbig promenad hemåt igen.
~ ~ ~ ~ ~ ~
Nu har jag legat och vilat en stund, men det gör fortfarande ont.
Men det är bara att försöka göra det bästa av dagen.
Förhoppningsvis mår jag bättre i morgon när kortisonet ger verkan.
Vill önska alla mina söta läsare & vänner en toppenfin dag :love:
Var rädda om er !!!
♥ Massor av kärlek till er alla ♥
☆Fru Eriksson

Härliga bilder...

Hoppas att du mår bättre i benet/ ♥-e Kraaaaaaaaam i Höst ☼

2011-09-26 @ 14:55:27
  URL: http://www.frunsblogg.blogspot.com/
Monika

Ajajaj det lät inte bra, hoppas det känns bättre idag !

kram Monika

2011-09-27 @ 07:50:10
  URL: http://www.monkansblogg.blogspot.com
 Namn    Kom ihåg mig?


 E-postadress (publiceras ej)


 URL/Bloggadress


 Kommentar