Baby Hello Kitty

♥ Arbetat hårt idag

Good Evening Sweeties :love:

Jag känner mig helt slut i kroppen nu ikväll,
har ont i ryggen och trött på ögat !!
Mimmi har jobbat hårt idag ...Hahhahaha :D
Nej då, så allvarligt är det väl egentligen inte,
men känner mig inte helt på topp kan jag ju erkänna.

I morse var jag ute och skottade på tomten.
Ni vet ju att skotta är bland det bästa jag vet ... NOOOOOT !!!
Men det hade ju kommit en hel del snö igår kväll /natt.
Så jag var tvungen att gå ut och skotta tyvärr.
Det var tungt och jobbigt, var helt svettig när jag äntligen
var färdig med skottandet.
När jag kom in efter ca en timme, vaknade Älsklingen.
Han gjorde iordning kaffe och macka till mig !!!
När vi hade ätit frulle, tog vi bilen och åkte upp till Teddy.
När vi kom dit hjälptes vi åt att skotta åt Teddy, sen
tog vi hans bil och åkte hem till huset och hämtade några
av Älsklingens kartonger som vi sedan åkte och lämnade
i Teddy´s garage. Efter det åkte vi ut till Teddy´s hus i Nykroppa
och hämtade ved till honom. Vi packade hela bilen full.
Det blev en hel del. Sen åkte vi in mot stan igen,
hem till Teddy och lämnade bilen och bar in ved i huset till honom.
När det var färdigt bjöd Teddy på kaffe.
Det var verkligen gott med en kaffetår just då, när vi
var trötta och utmattade :)
Satt kvar en stund hos Teddy och snackade lite, sen åkte vi hem
till huset igen. Tog en dusch , och sen åkte vi ner på stan
och handlade lite på COOP till middagsmaten.
I dag blev det kycklig med currysås och ris :P



Douglas var här en stund nu ikväll medan Karro var på Zumba.
Jag skulle ha hängt med, men orkade verkligen inte.
Karro kom och hämtade Douglas efter ca 1,5 timme.
Hon sa att det var jättekul på Zumban, och att det var massor
av "gamlingar" där , så hon tyckte att jag skulle hänga med nästa vecka :)
Hahahaha...snäll dotter jag har !!!
Det skulle vara jättekul att prova på det faktiskt.
Men Cissi och jag pratade om att vi kanske ska köpa
en skiva hem , så att man kan träna hemma ist.
Det skulle vara kul ;)

Trots att jag känner mig mörbultad i kroppen , så har det
varit en jätte mysig dag idag.
Jag tycker ju inte om vintern, men idag har det varit
jättefint väder ute under dagen.
Solen har lyst, och det var vackert på träden när snön
låg på dem. Riktigt mysigt och fint :)

I morgon kommer Älsklingens dotter Mia förbi och hälsar på.
Det ska bli kul !! Ev åker vi upp till Teddy en sväng i morgon oxå.
Tycker så synd om honom , när han sitter däruppe själv hela dagarna.
Han kan ju inte göra så mkt än, eftersom han inte kan använda sitt ben
Pratade med Älsklingen om det nu ikväll, om vi kanske kan ta med honom
ut på en åktur någon dag i bilen. Kanske ta en pizza eller en fika på stan.
Kanske kan vi åka upp dit någon kväll och kolla på någon film tsm med
honom, bara så att han får lite sällskap. Ska fråga honom imorgon vad
han tycker om det , om vi åker dit upp !!! :)

Mormor´s Älsklingskille lär sig nog snart att krypa.
Han försöker verkligen ta sig fram , när man lägger honom
på magen på golvet. Så Sööööt !!! :love:
Än så länge "ålar" han sig fram , men ibland ställer han sig på
knäna och verkligen försöker,
det ser så gulligt ut !!!



Snart kommer familjen att utökas oxå , Majsan ska ha kattungar
igen. Vet inte riktigt när, men hon har blivit en riktig liten tjockis
nu igen. Så det dröjer nog inte så jättelänge tror jag !!!



Nu ska jag lägga mig och mysa lite med Älsklingen ,
 och kolla lite på tv :) :love:

♥ Kärlek till alla ♥


 Namn    Kom ihåg mig?


 E-postadress (publiceras ej)


 URL/Bloggadress


 Kommentar