Baby Hello Kitty

♥ Helg uppdatering

Har inte haft tid eller lust att blogga ngt nu under helgen som gått.
Så här kommer en liten "update".
I fredags blev det en fika med goaste vännen Bella på Caféhuset på fm.
Det var som alltid jätte mysigt och trevligt :)♥
 Lilla Saga var hos mej en stund under dagen,
för Izza & Micke skulle till Karlstad och handla lite.



Jag, Saga, Karro och Douglas var upp till Älsklingen♥ en sväng på em.
Drack lite kaffe och pratade lite. Gick till COOP och pantade lite
och efter det gick jag, Saga, Karro och Douglas hem till huset.
Lekte lite med Saga och sen kom Izza och Micke och hämtade henne.
Åkte upp till Johanna och hämtade doptårtan på kvällen.
Den var jättefin :)♥


Skulle ha dukat och fixat i ordning i lokalen på Folkets Hus ,
men det var ingen där, så vi kom inte in där på kvällen.
Jag gick hem till Älsklingen♥ efter att vi lämnat tårtan hemma i huset.
Vi kollade på tv och hade det fredagsmysigt tsm ♥ Sov över där på natten.

På lördagsmorgonen gick jag hem vid halv tio tiden.
Innan jag gick hem , gick jag förbi Folkets Hus och kollade om det var öppet,
och det var det.
Så när jag kom hem åkte Karro och jag ner och dukade och fixade inför dopet.
Sen hem igen och gjorde oss i ordning.
Josey, Izza, Micke, & Saga kom förbi och vid kvart i ett åkte vi allihopa ner till kyrkan.
Dopet i kyrkan var jättefint och Douglas var så snäll hela tiden :)♥




 Han blev bara lite ledsen när han fick vatten på huvudet, annars var han tyst
och snäll under hela cermonin. När det var färdigt i kyrkan åkte vi till Folkets Hus.
Där drack vi kaffe och åt tårta :)♥
Douglas fick hjälp att öppna alla fina dop presenter som han hade fått.
När vi hade fikat , städade och plockade vi ihop allt och åkte hem.
Bella och Flisan följde med hem en stund. Saga och Flisan lekte.
När alla åkt hem gick jag hem till Älsklingen♥.
Han kände sig lite "down" så han orkade inte komma på dopet.
När jag kom till honom , fixade jag iordning lite mat till honom ,
och sen kollade vi på tv en stund. Han somnade så gott i soffan efter maten,
så jag satt vid datorn en liten stund och sen gick jag och la mig i hans säng och sov.
Det blev en tidig kväll , jag var lite trött på ögat jag med
och somnade på en gång när jag lagt huvudet på kudden.

Vaknade tidigt på söndagsmorgonen, gick upp och fixade lite kaffe. 
Älsklingen♥ var inte på humör på morgonen , så jag kände mig lite i vägen ,
så jag gick hem. Kändes inte så kul att stanna där.
När jag kom hem var bara Karro & Douglas vakna.
Vid tolv tiden kom Izza och Micke förbi.
Jag och Micke åkte upp till Teddy och hämtade släpet.
Sen åkte vi till dem och började fylla släpet.
Jag, Karro och Fille hjälpte dem att flytta.
Det gick faktiskt ganska fort, och när vi var färdiga med alla deras saker
åkte vi till Älsklingen ♥och hämtade hans soffa, som Karro fått.
Då var han på lite bättre humör än på morgonen iaf :)
När vi kört soffan hem till Karro , lämnade vi släpet här på tomten.
Jag fixade lite mat , för alla var hungriga.
Efter att vi hade ätit åkte jag upp till Bella och fikade ♥ 
Adventsfika ....Kaffe och pepparkakor, som Flisan hade bakat. Jättegott :)♥
Efter att jag varit hos Bella åkte jag hem till Karro & Douglas en stund.
Karro höll på att fixa i ordning i lgh och Chribba passade lille Douglas.
Var där en liten stund och sen gick jag hem till min Älskling ♥
Han var på mkt bättre humör , och ville att jag skulle stanna kvar där och sova.
Så det gjorde jag. Vi låg och myste framför tv´n innan vi somnade. ♥

Måndag morgon , och jag ville verkligen inte gå upp ur sängen när jag
 vaknade vid halv sju. Låg kvar en stund och kramades med min älskling ♥
Vid sjutiden tvingade jag mig upp , och gick hemåt iaf.
Iskallt ute , och det var verkligen ingen skön promenad hem.
När jag kom hem blev det några koppar kaffe, upp och väcka Lukke
och sen lite små plockande här hemma som vanligt. 

Vid tolv tiden idag åkte Älsklingen♥ iväg på jobb igen, till Arvika.
Så nu får jag klara mig utan honom i ett par dagar !! 
Var och tog en fika med kära vännen Bella och lilla Flisan på fm. Mysigt !! :)♥
Vi hade tänkt att gå och hälsa på våran vän som är sjuk ,
men hon hade åkt in på sjukhus nu igen på morgonen.
Så det blev tyvärr inget med det !!!
Jag var upp till Soc på möte vid 11 tiden, när jag är var färdig där ringde jag till Josey,
vi var och tog en fika med Izza, Micke, Karro, Douglas och Chribba på Caféhuset. NICE ♥
Sen gick vi hem till huset. Har eldat nere i pannan hela em/kvällen ,
så nu är det riktigt varmt och skönt inne.
Men ute är det -14 grader....Brrrrrrr !!! Jag avskyr kylan.
Vet inte hur jag ska klara mig igenom denna vinter. SUCK !!
Det är redan jättekallt ute , och det är bara i slutet av november.
Funderar starkt på att gå i ide.
Hitta någonstans där det är varmt och skönt hela tiden ,
någonstans där man slipper frysa. 
Var  till ICA och handlade med Fille nu ikväll. Vi fick skjuts av Micke dit.
Vilken tur .......så att vi inte frös ihjäl !!!
Karro sa till mig idag , att hon hade tänkt igår " Vad skulle vi göra utan Micke".
Jag har oxå funderat på det många gånger.
Berättade det för Fille , och han höll oxå med.
Micke hjälper oss med massor av saker, och ibland känns det så dumt för
vi kan inte göra så mkt tbx.
Fille sa att vi borde köpa någon fin julklapp till honom, men vad ska vi hitta på ??!!!
Jag är så tacksam för allt som Micke gör för oss, 
jag vet faktiskt inte heller hur vi skulle klara oss utan honom.
Han är verkligen en som finns där när man behöver !!
En STOR kram till Micke, och TACK för att du finns !!!

Har precis haft en mysig fika stund med goa vännen Bella ♥
Hon var ute och promenerade, och kom hit en stund !!
Jättetrevligt och mysigt .

Nu ska jag lägga mig i soffan en stund och kolla på tv.
Fille & Cissi är på bio, och Lukke är uppe på sitt rum.
Så jag är alldeles ensam här nere..... riktigt skönt :)♥
Ringde och pratade lite med Älsklingen ♥ nyss,
och dem hade bara 13 grader i husvagnen.
Usch , det lät kallt tycker jag.
Jag har 26 grader varmt i köket nu ,
och det är HÄRLIGT ♥ !!!

Ha en fortsatt mysig och fin måndagskväll alla sötnosar.



♥ Kärlek till alla ♥

 Namn    Kom ihåg mig?


 E-postadress (publiceras ej)


 URL/Bloggadress


 Kommentar