Baby Hello Kitty

Ge en ros till någon du tycker om ♥

Jag älskar rosor ♥
De är de vackraste blommor som finns tycker jag !!
Jag fick många fina buketter med rosor av Adam när han levde ,
han visste att jag älskar att få blommor.
Förut torkade jag nästan alla buketter , men nu har jag kastat många
av dem . men har iaf några kvar som hänger på väggen.




Att säga till någon att man tycker om honom /henne kan vara svårt
i bland IRL ( in real life )
Så därför kan man ju visa det med en bukett rosor som en kärleks förklaring 
till sina vänner eller sin älskade i stället  ♥ 

Här kommer en liten ros-guide vad rosens färg
egentligen betyder ♥




RÖD ROS
Jag älskar dej !!!
Kärlek , Passion och Respekt
Färgens betydelse: "Jag saknar dej och räknar dagarna tills vi möts"
Ge bort till någon speciell som du älskar ♥



ROSA ROS
Står för ömhet och kärlek
Elegans, Charm och glädje
Färgens betydelse : " Jag är förälskad i dej / lovar dej trohet"
Ge bort till någon som du kanske vill visa att du bryr dej lite extra om



VIT ROS
Står för uppriktighet och ljus
Oskuldsfullhet, Renhet, discretion
Färgens betydelse: "Jag tror på din ärlighet"
Ge bort till någon för att visa att du uppskattar din väns uppriktighet



BLÅ ROS
Står för vishet, ärlighet och evig trohet 
Färgens betydelse: " Jag vill bli vid din sida intill döden"
Ge bort till din bästa vän , eller någon som ställer upp när
det verkligen behövs.



GUL ROS
Står för ära och vänskap
Vänlighet och glädje
Färgens betydelse: " Du är solen i mitt liv"
Ge bort till en riktigt bra vän !!!



ORANGE ROS
Står för förtrollning, Fascination
Förtjusning, oemotståndlig, lockelse
Färgens betydelse: "Jag är din trogne vän"


Även antalet blommor har betydelse :
En blomma: Du är mitt allt
Två blommor: Låt oss resa bort tillsammans
Tre blommor: När får jag träffa dig igen?
Fyra blommor: Jag ser upp till dig och är dig tacksam
Fem blommor: Jag gör vad som helst för dig
Sex blommor: Jag tvivlar på ditt ord
Sju blommor: Jag älskar dig
Åtta blommor: Jag förblir dig trogen intill döden
Nio blommor: Jag vill vara ensam med dig
Tio blommor: Vill du gifta dig med mig?





Jag skulle vilja ge Älsk ♥ 7 stycken röda rosor bara för att JAG ÄLSKAR HONOM ♥

En varsin röd ros till mina älskade barn , bara för att dem betyder allt för mej och
för att JAG ÄLSKAR DEM över allt annat ♥

Vill oxå ge min kära vän Anne-Sofie tre stycken blåa rosor
för att hon är en underbar vän , som alltid finns där ♥
Skulle oxå vilja ge henne fyra stycken gula rosor , för att hon
verkligen är en riktig vän som man kan lita på.

Sweetie ♥ vill jag ge tre stycken blåa rosor , för hon kommer alltid att ha en
speciell plats i mitt hjärta. Har haft så mkt roligt tsm med henne ♥
Henne vill jag oxå ge fyra stycken gula rosor , för att hon var"Solen i mitt liv"

Rosa är ju min favorit färg , och jag vill såklart ge fem stycken rosa rosor till
min älskade oxå, och även till mina underbara barn ♥

♥ Massor av kärlek till alla som jag älskar ♥
Tack för att ni finns !!!


 Namn    Kom ihåg mig?


 E-postadress (publiceras ej)


 URL/Bloggadress


 Kommentar